Nabi saw telah mengkhabarkan kepada sahabatnya mengenai golongan AhluLLah ini. Mereka adalah yang mencintai al-Quran al-Kareem. Mereka mendapat keistimewaan di sisi Allah di kalangan manusia2 lainnya. (mafhum hadith : riwayat Nasa’ie, Ibn Majah, dan Hakim)

Tuesday, December 29, 2009

Pertukaran Pucuk Pimpinan Majlis Tertinggi Persatuan Kebajikan Pelajar Maahad Tahfiz Al-Quran Negeri Perak (PERKEMAT)

Alhamdulillah.

Segala puji bagi Allah,tuhan sekelian alam.Segala puji bagi Allah,tuhan pentadbir alam.Segala puji bagi Allah tuan pencipta Adam dan Hawa.

Alhamdulillah,hari ini 29 disember 2009 bersamaan hari selasa,seluruh mahasiswa Maahad Tahfiz Al-Quran Wal-Qiraat Negeri Perak telah menjalankan kewajipan keluar mengundi untuk memilih pucuk pimpinan Majlis Tertinggi Persatuan Kebajikan Maahad Tahfiz Al-Quran Negeri Perak (PERKEMAT).Seramai 16 orang calon telah ditetapkan dan sesi berkempen telah dimulakan selama 2 minggu,bermula 2 minggu lepas.

Semuanya telah berjalan dengan sempurna walaupun dicelah-celah kemeriahan berkempen terpalit sedikit kejadian yang tidak diingini,namun itu tidak membakar semangat calon untuk terus menyebarkan manifesto serta melancarkan kempen secara besar-besaran.

Sebuah jawantankuasa pilihanraya telah ditubuhkan dan ini adalah satu sejarah bagi Maahad Tahfiz Al-Quran Negeri Perak dalam menjalankan pilihanraya daripada tahun-tahun sebelumnya.

Maka seperti biasa ini adalah nama-nama calon yang dipilih oleh pengundi di MTQ Perak :


Presiden : Saudara Mohd Zahir Bin Zamziba.

Naib Presiden : Saudara Nukman Bin Jurkapali

Setiausaha : Saudara Ahmad Muaz Bin Othman

Bendahari : Saudara Zahid Bin Zamziba

Exco-exco

Exco dakwah dan tarbiyah : Saudara Mohd Fahmie Bin Sopian

Exco Pengetahuan ilmiah dan Audio Visual : Saudara Mohd Haikal Bin Mohd Ayob

Exco Kewangan dan koperasi : Saudara Hanis Bin Ishak

Exco Kebajikan dan riadhah : Saudara Anuar bin Dahnan

No comments:

Post a Comment